vineri, 11 mai 2012

Corina Caragea: Daca nu tii pasul cu informatiile, cred ca o dai in bara pe ecran. O faţă frumoasa este efemera, iar eu vreau sa lucrez la Pro tv si peste 20 de ani


Corina Caragea este prezentatoarea care le aduce romanilor cele mai importante stiri din sport, in fiecare seara pe PRO TV, de la ora 8. Face asta de 6 ani si este experta in domeniu, mai ales in ceea ce priveste fotbalul si handbalul. Fiind mereu in atentia publicului, are mare grija de imaginea sa, insa recunoaste ca face din asta o obsesie.
Corina Caragea: Daca nu tii pasul cu informatiile, cred ca o dai in bara pe ecran. O faţă frumoasa este efemera, iar eu vreau sa lucrez la Pro tv si peste 20 de ani
1.     Esti una dintre vedetele din Romania care a reusit sa se tina departe de scandaluri si de viata mondena din Bucuresti. Cum ai reusit?:)
Ca sa fii intr-un scandal trebuie sa te si bagi in el si apoi sa il intretii, iar eu nu am facut asta. Am inteles ca prin natura meseriei mele sunt tinta tabloidelor si a articolelor scrise cu menirea de a vinde, articole de multe ori inventate sau cosmetizate astfel incat sa atraga curiozitatea publicului. Daca ma revolt si raspund cu aceeasi moneda pierd energie si timp.
Pana la urma, eu sunt un om cu toate cele, iar tabloide exista de cand lumea si pamantul, in orice tara, au publicul lor, dar pentru mine conteaza ce cred cei dragi mie, nu ce cred cei care savureaza barfe. In viata mondena nu sunt prezenta pentru ca nu vad utilitatea.
Merg la un eveniment monden rar, doar acolo unde ma simt bine intre oamenii respectivi si am ceva de spus. Altfel, prefer oricand un suc sau un film cu prietenii, unde pot fi eu, relaxata, in tenisi, blugi si tricou name sau no name, neimportant. Mi s-a intamplat la un eveniment sa fiu intrebata ce firma sunt pantofii, rochia si geanta mea, persoana facea o lista... Am ramas perplexa - pana la urma suntem aici ca ne face placere, ca ne simtim bine sau am venit sa ne etichetam, sa pozam in altcineva si sa ii discutam pe cei din jurul nostru?
 2.     Imaginea ta este asociata cu evenimentele sportive. Spune drept: te si pricepi la sport? 
Cum adica "spune drept"?! Eu am fost angajata sa prezint si sa scriu stiri din sport. Ca si ceilalti doi colegi ai mei, cu care impart pupitrul. Fac asta de sase ani si cred ca daca nu ma pricepeam nu mai eram aici. In momentul in care am avut primul jurnal eram o studenta la jurnalism care facuse practica prin redactii de sport, fusese la meciuri de baschet sau pe stadion.
De-a lungul timpului am invatat mai multe din acest domeniu de la colegii mei, din ziare, zilnic in redactie, mergand la meciuri. Ba chiar si in concediu, in strainatate, imi cumpar bilet la meci - am fost la finale si semifinale de Liga Campionilor la fotbal si la handbal. Am fost pe stadioane in Spania, Anglia, Portugalia. Daca nu tii pasul cu informatiile, cred ca o dai in bara pe ecran. O faţă frumoasa este efemera, iar eu vreau sa lucrez la Pro tv si peste 20 de ani . 
3.      Pentru vedete conteaza foarte mult imaginea. Te aranjezi mult inainte sa iesi din casa? 
Pentru mine, Corina, o fata oarecare, nu persoana publica, conteaza cum arat, cum ies pe strada - este semn de respect pentru mine si pentru cei din jurul meu. Nu imi neglijez aspectul fizic - nu o faceam inainte sa apar la tv si cu atat mai mult nu o fac acum, cand imaginea joaca un rol important in meseria mea. Dar nu este totul. Ma ingrijesc, dar nu mizez totul pe cartea imaginii. Pastrez masura.
4.     Multe dintre adolescentele de astazi isi doresc sa fie prezentatoare tv. Ce sfaturi le dai? Ce calitati trebuie sa ai ca sa reusesti in aceasta meserie?
Le sfatuiesc sa isi aleaga cu precautie exemplul de la tv, sa ia in calcul si reversul medaliei care straluceste si atrage fani, sa nu creada ca este usor, sa aiba curaj, dorinta de munca, sa nu isi piarda capul si sa nu se plafoneze.
 5.     Tu resimti presiunea asta de a fi mereu in forma, de a nu te ingrasa? Orice kilogram in plus este aspru criticat in presa...
In primul rand consider ca fiecare om trebuie sa se simta bine in camasa lui - fie ea S sau XXL. Mai important mi se pare sa fiu impacata cu corpul meu, chiar cu niste defecte, decat sa fiu frustrata si chinuita intr-un sablon impus de societate. In al doilea rand: in care presa? Sub aceasta palarie "presa" se ascund din ce in ce mai multi presupusi ziaristi, in realitate doar oameni care isi dau cu parerea si impart persoanele publice pe categorii in functie de eticheta hainelor sau a kilogramelor.
Este normal sa fii subiectul lor cand esti in fata publicului, dar eu nu simt presiunea lor. Ma simt eu neplacut in pielea mea atunci cand hainele preferate nu imi mai vin si atunci ma uit mai cu atentie in farfurie si la drumul spre sala de sport. Apreciez oricand o parere sincera din partea cuiva, fie ea si critica - ma provoaca si ma motiveaza. De multe ori nu avem curaj sa privim oglinda care ne este pusa in fata. Depinde insa si de la cine vine.
 6.     Daca ar fi sa schimbi ceva la tine, ce lucru ar fi acela?
Fizic - nimic. Acum ma simt ok cu corpul meu. M-am impacat cu defectele mele, ele ma individualizeaza si ma fac diferita, iar ceea ce am vrut sa schimb am schimbat cu sport si ingrijire.
7.     Daca nu ai fi fost prezentatoare tv, ce crezi ca ai fi facut? La ce erai talentata cand erai mica?
Cand eram mica recitam poezii, faceam compuneri, colectionam ziare si reviste. As fi lucrat in presa sau in publicitate. Sunt facultatile pe care le-am urmat. Le-am ales pentru ca mi-au placut.
 8.     Spune-ne 5 lucruri de care nu te desparti niciodata
Buletinul, permisul de conducere, telefonul, un inel si un lantisor primite cadou de la persoane dragi.
9.     Cum iti imaginezi viata ta peste 10 ani?
Si-o imagineaza pentru mine Dumnezeu si o face mai bine ca mine. Nu imi fac planuri pe termen lung, ma bucur pentru prezent si incerc sa invat din greselile trecutului meu.

Un comentariu: