Un ochi pentru culoare si o mana care stie sa tina foarfece pot parea singurele calitati de care ai nevoie pentru a deveni urmatoarea Coco Chanel. Modelele de success ne arata insa ca in spatele marilor case de moda si a designerilor celebri stau mult marketing si un business plan bine facut. In curand, in Romania se lanseaza primele cursuri superioare dedicate acestei industrii.
Sub numele de Artcademy, CODECS si L'Institut Supérieur Spécialisé de la Mode din Paris (MOD’SPÉ Paris) aduc in tara noastra cursuri ce se desfasoara pe durata unui an academic si se finalizeaza cu cate o saptamana de studii si practica la Paris. Lectorii MOD’SPÉ Paris sunt reprezentanti ai unor companii de marca din industria franceza a modei: Louis Vuitton, Gucci, Balenciaga, Chanel, Guy Laroche, Armani, Nina Ricci, Yves Rocher, Chantelle, Galeries Lafayette, Etam, Celio, GAP, etc., asadar cursantii au de invatat de la cei mai buni la... practica, nu doar la teorie.
„Cred ca asta ar putea fi o sansa pentru salvarea industrei romanesti de moda – si nu ma refer aici numai la creatori, ci la productia romaneasca. Romania era la inceputul anilor 2000 a 2-a tara exportatoare de produse textile catre Uniunea Europeana. Aveam o industrie textile recunoscuta pentru nivelul de calitate pe care-l livram. Din pacate, marea majoritate a contractelor erau in sistem lohn, care sunt rentabile cand mana de lucru este ieftina. O data cu intrarea in UE si cresterea pretului la mana de lucru, Romania nu a mai fost rentabila si toate marile centrale de cumparaturi europene s-au retras de pe piata”, ne-a declarat Anca Bartha, directorul Artcademy Fashion Business School si, de asemenea, absolventa MOD’SPÉ Paris. Ea recomanda aceste studii dupa ce ea insasi le-a urmat.
„Am facut anul acesta programul de master – « International Fashion Marketing » la Mod’Spe Paris, care e un curs ce alterneaza o saptamana de teorie cu 3 saptamani de practica. Practica am facut-o direct la societatea mea (ma ocup de magazinele de decoratiuni Bell’Agio Casa) si sper ca de acum incolo sa pot aplica si mai bine ceea ce am invatat.
La Paris am invatat, de exemplu, ca trebuie sa ai cap de matematician ca sa fii un bun buyer – cifre multe, statistici de vanzari, stocuri, etc. Ca trebuie sa prevezi comportamentul consumatorului. Ca trebuie sa fii tot timpul informat. Am realizat ce am facut bine si unde am gresit in parcursul meu profesional. Chiar si la 37 de ani, cred ca mereu ai ceva de invatat. Mi-ar fi placut sa fi putut face acest curs acum 10 ani – poate nu mai faceam greselile pe care le-am facut. De asta cred ca e important sa avem oameni formati - pentru a evita greseli. Pentru a fi mai performanti. ”, a mai spus ea.
„Cursurile costa 5000 euro, fara TVA, si includ saptamana de practica la Paris, fara a acoperii insa cheltuielile de transport si cazare. Exista posibilitatea platii in 3 rate, iar pentru cei care aleg sa plateasca integral pana la 31 octombrie 2011, beneficiaza de o reducere de 5%.”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu